Nekromanti Adventure!

Oddnic

Veteran
Joined
21 Apr 2002
Messages
69
Location
Bergeforsen
:zeppelinare:

Jag har börjat pilla på en serie äventyr till det fantastiska storytellerspelet Adventure! Nu tänkte jag bara fråga om det är någon annan som är lika förtjust som jag i detta spel och vad ni har för tankar och idéer om det. Själv är jag inte så överförtjust i hela Aeon-historien utan ser det mer som ett bra spel för "pulp".

:zeppelinare:


(Första gången jag har haft en anledning att använda zepelinaren.)
 

Oddnic

Veteran
Joined
21 Apr 2002
Messages
69
Location
Bergeforsen
... fantastiskt, är det bara jag som har spelat Adventure! ? Då vill jag bara säga att ni har missat något!
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Jag har inte hört talas om det i alla fall. Lust att peka mig vidare till något ställe man kan få reda på lite mer eller har du lust att berätta lite själv?
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Har kört en renodlad Adventur kampanj och lite på konvnet. Tycker om systemet och världen, men tycker nästan det är ännu roligare att använda det utan knacks och lite enklare karaktärer.

Tycker förresten att det har ett av de bättre kapiteln om hur att lägga upp kampanjer och tänka som spelledare, tror i alla fall det var det som inspererade mig till att tacka spelarna för ett trevligt speltillfälle varje kväll.
 
Top