Varulv Klassåterträff i Nora - Spelet är slut - ULVVINST!

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,393
Till mitt försvar så gav jag blod för första gången någonsin strax innan och var rejält med yr medan jag höll på att gräva 😅
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Jag tycker det var konsensus om att vi skulle rösta ut en av er 3 på dansgolvet.
Jag tycker verkligen byn ska kolla basses post R2:152. Det skulle alltså vara Basses klargörande gröna post? Att den höll är ett mysterium.
Jag tycker att den där posten (R2:152) var ganska bra faktiskt! Det är ställningstagande! Sedan hur mycket man kan få ut av sådana poster är en annan femma, men mig passar det fin-fint! 😌

Och det är ju lätt nu att se håligheterna i folks poster, man får komma ihåg att varulvsspel har en tidsaspekt som är försvårande.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Äh, jag ser det inte närskriver men jag ser det nu: jag låter ju tok-dryg! 😖

Du har helt rätt @Sidd i att den där posten var mellanmjölkigt blaha-blaha. Vimes såg det också. Att jag gör små segerpiruetter har bara att göra med att jag lyckades haspla ur mig något i alla fall - och är nöjd med det.

Det är svårt att ulva bra tycker jag. Oftast klantar jag till det, och jag ser nu att en tydlig skillnad mellan ulvar och bybor är hur konstruktiva vi verkligen är. Kanske är det sådana tells man kan leta efter i fortsättningen (förutom att rösta ut blaj-Basse som också är en fullt rimlig taktik!)

Fridens!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,393
Nu har nog det mesta blåst över från spelet, så ska formulera lite tankar.

Först och främst, toppenarr @Waterhouse! Ibland går saker inte som en tänkt sig, men det är ju sånt som händer. Tror du hade lite samma designidé i grunden som jag hade i hitta Jesus, om någon listar ut "hemligheten" så blir spelet jätteenkelt. Till skillnad från hitta Jesus hade vi ju tyvärr ingen WH i byn som kunde tänka så långt utanför lådan, utan istället var vi rörande överens om att det enkla spelet skulle vara för enkelt om det var så enkelt. Eller något. I mitt huvud så föll det på sin egen orimlighet, men samtidigt så visste jag ju att det fanns en anledning till att mekaniken var dold. Jag vinbägade mig själv i R1 och landade i att det fungerade på annat sätt. Men det är ju just det här som lite är problemet att ha en dold mekanik, det är näst intill omöjligt att avgöra vilka vilda idéer spelarna fantiserar ihop om det. Det såg vi ju även i Utkante, med helt outlandish teorier om drakar som förstör hela spelplanen och grejer. Jag tänker någonstans att om ett spel ska ha dold mekanik så måste det på något sätt framgå tids nog, och då måste det ges utrymme för byn att kunna komma till den punkten. En dold mekanik är alltså per automatik att byn är i underläge och om en mellan i ulvstyrka så kan det ju vara värt att dra ner den lite om mekaniken är dold.

Jag tycker att kläder och yrken fungerade bra, nu så här i efterhand! Vi hade ändå korn på två av tre ulvar tack vare det, men byn var inte tillräckligt samspelta för att göra något vettigt med informationen. Och det var många små detaljer som försvårade för byn, och inte minst tre mycket välspelande ulvar! Båda våra siare saknades en del i spelet (och de hade ju kunnat hjälpa med att sätta dit den sista ulven dessutom) och byn hamnade i en uppfattning där yrke/kläder aldrig var särskilt relevant i diskussionen. Kanske var det även här som den dolda mekaniken var och störde, för med en dold mekanik är det svårare att se informationsbärande element i designen, just eftersom en inte vet vad som är information och vad som är red herrings. Sen blev det ju även lite stört i R2 av att allt fokus lades på oss på dansgolvet, istället för att vi exv gav ett drev på Brynolf en chans. Tror Brynolf räddades rejält av det.

Men överlag tycker jag ändå det har varit ett roligt spel (trots att min egna insats varit tämligen klåparaktig)! Jag saknade @Impetigo mycket, tror hans närvaro hade kunnat göra byn mycket mer samspelt och gett mekaniken ett annat fokus. Och jag vet några spelare som nu har förbrukat allt sitt förtroendekapital för resten av året :)

Ser fram emot @Waterhouse nästa arr!
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,595
Ganska skönt att bli nattmördad i ett spel där jag inte fattade ett smack och hade dåligt med tid till spelande, det kanske också spelade in i att jag inte fattade. Jag fastnade rätt hårt i Sidds, i mitt tycke, idiotiska benhårdhet kring Rasmus högstatus och fucking-jävla-dansa-är-en-förmåga.
Med facit i hand borde man ju insett att bara en pajasulv skulle ge sig på nåt sånt.
Å andra sidan drog ju Basse Advokat med Armani och det var liksom ok så byn har väl en del att göra framåt. Själv tror jag att mitt och Sidds jiddrande spelade ulvarna i händerna, mental note till nästa gång att det inte blir bättre för byn för att man för fram samma argument 14 gånger, det är nog faktiskt ganska bra ulvteknik att deraila byn genom att hänga upp sig på nåt ord i flufftext eller i ett inlägg.

Hade dålig koll även efter att @Basenanji mobbade ut mig men spontant ett spel där byn torskar om de inte kniper en ulv på två rundor känns som byn behövt en större buff.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,434
Hade dålig koll även efter att @Basenanji mobbade ut mig men spontant ett spel där byn torskar om de inte kniper en ulv på två rundor känns som byn behövt en större buff.
Sant, skulle haft två ulvar istället, balansen var helt skev tyvärr
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,710
Location
Oktoberlandet
Ganska skönt att bli nattmördad i ett spel där jag inte fattade ett smack och hade dåligt med tid till spelande, det kanske också spelade in i att jag inte fattade. Jag fastnade rätt hårt i Sidds, i mitt tycke, idiotiska benhårdhet kring Rasmus högstatus och fucking-jävla-dansa-är-en-förmåga.
Med facit i hand borde man ju insett att bara en pajasulv skulle ge sig på nåt sånt.
Å andra sidan drog ju Basse Advokat med Armani och det var liksom ok så byn har väl en del att göra framåt. Själv tror jag att mitt och Sidds jiddrande spelade ulvarna i händerna, mental note till nästa gång att det inte blir bättre för byn för att man för fram samma argument 14 gånger, det är nog faktiskt ganska bra ulvteknik att deraila byn genom att hänga upp sig på nåt ord i flufftext eller i ett inlägg.

Hade dålig koll även efter att @Basenanji mobbade ut mig men spontant ett spel där byn torskar om de inte kniper en ulv på två rundor känns som byn behövt en större buff.
Ja just det, hade glömt tjafset om Rasmus sagt att denne ”inte har ett lågstatusjobb”.
Jag tänkte då att denne MÅSTE bara ha ett högstatusjobb.
Hade ingen tanke på att det kunde vara mellanmjölks-status-jobb.
Fattade inte att det var det ni argumenterade för att Rasmus kunde ha.
Eller?
Det var vad jag tänkte sen när det blåst över.
Klädskiten var ju iaf intressant att vara med om ett outningsrace: byn hade nog behövt fler rundor på sig för att hitta ngr tells om sånt👍
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,045
För övrigt: Alla som tycker att jag gjorde en dum grej som introducerade chiffer till det här gänget - ni har inte en aning om hur mycket jag ångrar mig!

Jag visste att @Sidd smulat chiffrerat förra spelet
Så om han var siare nu skulle han säkert göra så nu också.
Och han skriver såhär hela tiden.
Med fem meningar, varje mening på en ny rad.
Det ser så jävla mycket ut som att han gömt något i det.

Att leta igenom 28 versioner av samma inlägg efter smulningar är svintråkigt.
Jag provade att smula istället. Var det någon som tog det innan Anthrox?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,045
Sen är ett tips att logga in innan stoppet. Jag var in och kollade läget. Kändes hopplöst att det svängt. Skulle posta och insåg sen att det var 30 sekunder för sent xD trodde deadline igen var 21.00 :(

Sen är jag väldigt nöjd med mitt lågflygande denna runda. Byn borde ha upptäckt lågföygningen och kört vidare på VJVS men det rann ut i sanden i R2 tyvärr upplevde jag.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,393
Kristi brud bor i Nora såg jag nu.
Vad är det för ställe egentligen?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,434
Kristi brud bor i Nora såg jag nu.
Vad är det för ställe egentligen?
Är man en äldre dam med ett par väninnor som mest vill ha skoj, äta sötsaker och åka attraktioner så är det en utmärkt plats, väl värd en avstickare, iaf enligt Kerstin Andeby och Peter Wanngren.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Är man en äldre dam med ett par väninnor som mest vill ha skoj, äta sötsaker och åka attraktioner så är det en utmärkt plats, väl värd en avstickare, iaf enligt Kerstin Andeby och Peter Wanngren.
Sedan om vi ska vara musikvetarpetiga så har den kända dikten, ringleken och sedermera sången en något äldre bakgrund än Kerstin och Peters bidrag. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tre_små_gummor
 
Top