Forumspel: Werewolf, men den andra sorten, lite som Rutland

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,603
Med hjälp av dödliga internetdetektiver bland aktivisterna ni har inflytande bland hittar ni snabbt att Brambels styrelse har en retreat på ett spa ute i skogen. De har bokat hela och är isolerade, perfekt läge att slå till mot dem! Obak, VAL och Allt-Är-Spikar smyger genom skogen för att eliminera Ivan och hela styrelsen. Ni finner dem alla sittande i stora jacuzzis utanför spaet och anfaller. När ni anfaller förvandlas de alla till fruktansvärda skrikande apmän! De är Yeren apa-hamnskiftare!! Det är plötsligt faktiskt en strid. Och en äcklig sådan! För medan de är farliga i strid ägnar de också tid att kasta sin giftiga avföring på er! Ni slaktar dem, men är helt täckta av rykande apbajs. Ivans huvud kapas från hans kropp av Allt-Är-Spikars klor (Ni förlorade heder men får stor ära).

Stackars Göran Mattsson! Med resurserna ni kastar på detta för att få honom cancelad blandat med Nyan kattens magi som gör att han faktiskt beter sig märkligt och tappar korttidsminnet så är hans liv förstört på mindre än en dag. Han får sparken, blir SWATAD, blir #Metoo:ad, hans fru lämnar honom, hans barn talar ut mot honom online, hans bil blir vandaliserad och han blir tvångsinlagd på psyket där han hänger sig i sina skosnören. (Ni får alla stor Visdom. Sömniga Isaac får också heder för samarbetet med Rut).

Leon blir drucken under bordet snabbt, inte ens en varulvs regeneration kan mäta sig med en magisk universitetsstudent. Leon blir ompysslad av sexiga bortbytingar under resten av tävlingen (Leon kan kalla in sexiga bortbytingar för att automatiskt lösa ett problem som kräver våld 1 gång). Sidd klarar sig bättre genom Majregnets skydd, men det är inte nog. Sidd dricker sig faktiskt medvetslös istället för att ge sig (Sidd får ära). Rymdhamnstern är den som knäcker Bitte, det kräver magiskt skydd OCH att vara en cyborg. Men hon kan inte få i sig mer, försöker ändå, och spyr som en vattenslang. Hon ger Rymdhamstern amuletten som ger den Store Pans beskydd och lämnar staden i tjugo år till. (Rymdhamnstern kan inte bli skadad).

Allt-Är-Spikar uppstiger till att vara en legendarisk 6e rankens varulv! Ni har alla samarbetat och lyckats rädda staden från Wyrmens klor. Under en så stor krigare som Allt-Är-Spikar kommer ni hålla staden säker och apokalypsen borta i åtminstone en generation till.

Spelet är slut!

Tack för att ni velat spela med mig!
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,376
Location
Helsingborg
Stadens säkerhet blir kortvarig, då i frånvaron av våld i staden så lär Allt-är-Spikar starta en blodig (och onödig) fejd med en närliggande sept (eller något liknande onödigt, dumt och våldsfokuserat).
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
897
Tack för att du spelledde @God45

Av någon anledning stängde forumet av notifikationerna för den här tråden, och när jag upptäckte det hann jag inte riktigt läsa ikapp. Jag får göra det ikväll, men allt som hände när jag var med var väldigt kul.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,502
Ahrooooouuuh för kul spel!

Nu skall jag fira att vi vann med det som finns kvar i Bittes dunk och mina nya bortbytingpolare. Bästa sättet att knäcka hammarslagarna - hair of the wolf that bit you!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,710
Location
Oktoberlandet
Oskyldige Sidd fick PM och blev sol&vårad:

God45:
Hej!
Så vill du:
1: Ligga med en sexig ond varulv? Det är ett fruktansvärt tabu på samma nivå som kanibalism för varulvar.
2: Bli infekterad av en ond ande som kommer ha en chans orsaka kaos när du gör saker med andevärlden.
3: Bli vansinnig och massmörda alla de normala människorna på konstvisningen. Det är, typ, 50 människor.

Sidd den oskyldige:
1. Lite rajtantajtan utan att de andra ludna svansarna får reda på nåt kan väl inte skada en ylande själ👍

God45 den glade:
Good choice! Det kommer påverka saker frammåt 👍

God45:
Den här ligga med fienden grejen… Om du fortsätter med det kommer hon ge dig ett väldigt coolt magiskt svärd av silver. Men då måste du råka snacka om:
1: En annan varulvs adress och mänskliga namn.
Eller
2: Hur man tar sig till er maktplats.
Fortsätter du förhållandet? Om ja, 1 eller 2?

Sidd den olydige:
De kommer bli så lackarns lacka så…
… kör i vind: 1👍

Sidd den oskuldfulle:
Kan jag fortsätta förhållandet och få mer info eller bra prylar om jag ”råkar” snacka mer….?

God45:
Ah, Allt-Är-Spikar slog ju ihjäl henne. Så tyvärr inte :( Annars hade du kunnat det :)

Aoooooooooooooooooooooooooo
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,603
Jag skrev så många mer grejer den onda varulven kunde göra, övertygad om att ni bara skulle käbbla internt och att Sidd skulle kunna dra er rakt ner i helvetet genom att ligga runt. Men så betedde ni er vettigt! 😓
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,982
Location
Örebro
Nu när jag sitter framför en dator och inte på jobbet i betygstider med elever som vill ha tag på en.

Fantastiskt kul att du driver igenom dessa forumrollspel @God45, det är verkligen extremt kul att delta i dessa spel och dessutom få känna på konsekvensen av valen man gör. Sen måste jag säga fantastiskt spelande av alla som deltagit, det har varit kul och givande att följa med i alla inlägg som gett spelet sin färg :gremsmile:
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
897
Jag skrev så många mer grejer den onda varulven kunde göra, övertygad om att ni bara skulle käbbla internt och att Sidd skulle kunna dra er rakt ner i helvetet genom att ligga runt. Men så betedde ni er vettigt! 😓
Jag har spelat för mycket annat varulvsspel med @Sidd för att låta honom komma undan med att förråda gruppen.
 
Top